سایت اصلی و کانال دکتر علیرضا افشار کلاس کنکور و آموزشگاه 1
مشاوره کنکور۹۹ علیرضا افشار
انتخاب رشته کنکور98 .مشاوره انفرادی تحصیلی.مشاوره کنکور دکتر افشار.برنامه ریزی تلفنی کنکور99
درباره وبلاگ


پایگاه مشاوره کنکور رایگان (www.alirezaafshar.org) محلی ست برای یاری شما داوطالبان کنکور۹۹ و در جهت گسترش عدالت آموزشی در کشور گام بر می دارد که فاصل صوتی کلاس مشاوره ای دکتر افشار؛،.مطالب ارائه شده همگی مطابق برترین اصول و شیوه های مطالعه و انگیزش تحصیلی می باشد . سوالات شما دوستان در کمتر از 72 ساعت پاسخ داده می شود و شما داوطلبان رشته های ریاضی و تجربی می توانید ، با کمال اعتماد به مشاوران توصیه ها را توشه راه خود قرار دهید . امیدواریم که بتوانیم شما را تا رسیدن به رویایتان یاری کنیم . با تشکر و احترام : کانال مشاوره علیرضا افشار https://telegram.me/alirezaafsharofficial
آخرین مطالب


 

 

با سلام مجدد خدمت کنکوری های 91 .خوب الان ساعت از 2 بامداد هم گذشته و عملا رفتیم تو تیر ماه . خوب دوست داشتم که اولین مشاوری باشم که با شروع سوت حرکت به پیش تا کنکور بیام پیش بچه ها . می خوام در مورد کلاس کنکور صحبت کنم . متاسفانه این روزها در شهرهای بزرگ وکوچک بازار کلاس کنکور و آموزشگاه خیلی داغه . لازم میدونم که به عنوان اولین پست مشاوره ام توصیه هایی رو به شما بکنم . در حال حاضر بعضی مدیران سودجو آموزشگاه ها با مغتنم شمردن فرصت قصد دارن که با مراسم هایی که اسمش رو میذاریم مخ زنی ، بچه های کنکوری رو به سمت خودشون جمع کنند . کلاس رفع اشکال رایگان در مدت امتحانات نهایی و کلاسهای تک جلسه ای معارفه اساتید و همایش های مختلف با دعوت از شخصیت ها . جو و شاخ و برگ دادن به کار خود و کوبیدن بقیه و هزار و یک کار دیگه . بذارید یه مدل از ترفندها رو بهتون بگم . میره فلان آموزشگاه میبینی که کلی اسم و عکس و عدد تو یه بنر که اندازه شش تا بنر معمولی هست زده و نوشته که این آمار قبولی ماست . این آمار بعضی وقت ها برای  n سال پیش است و اونا به اسم پارسال و دوسال پیش معرفی می کنند . بعضی از اسامی فقط در کلاسهای نکته و تست و یا به قول معروف جمع بندی فلان استاد بودن و نه در طول سال و از همه مهمتر بعضی از اسامی از شاگرادن استادان آموزشگاه در جایی دیگر بودند و نه در آن آموزشگاه . مثلا استاد x  در فلان مدرسه هم درس میداده و شاگردش تو کنکور شده رتبه 150 اونوقت آموزشگاه میاد و اون اسم رو به عنوان رزومه خودش میزنه ، به این استدلال که هر کی با ستاد x  که در این آموزشگاهه بخونه میتونه 150 بیاره .  لطفا گول نخورید . در کلاسهای معارفه بعضی از اساتید میان و فلان مبحثی رو که با قلق و فرمول های خاص و روش ابتکاری خودشون بهتر و دلچسب تر بلد هستند رو به عنوان نمونه کار تحویل کلاس میده و در یک ساعت با اون روش تو اون مبحث تست کنکور پارسال رو حل میکنه و همه میگن اووو ... اه.... براش کف میزندد و میگن بابا طرف کار درسته ، 30 ثانیه ای تست فیزیک میزنه . نه اینجوری ها نیست و اینا اغلب مخ زنی هست . گول نخورید . جزوه منو بخونی بالای 80 ، 90 درصدی فقط حرفه . بهترین راه برای آزمون و خطا فقط و فقط پرس و جو از دانش آموزان سالهای گذشته اساتید است که یک سال با وی بودند و دیگر هیچ . این طبیعی است که استاد آموزشگاه از معلم اغلب مدارس بهتره و حرفه ای تر ( به خصوص از مدارس دولتی ) ولی این دلیل نمیشه که بی گدار رفت و تا درس معارف هم نوشت کلاس کنکور به استناد اینکه طرف وارده و معارفم تضمینه . دختر خوب و پسر گل دانش آمئز کنکوری باید حداقل 2 تا 3 برابر تایم کلاس رو در اوایل کار در هفته تایم خالی داشته باشه تا بتونه مطالب رو تثبیت کنه . پس جو گیر نشو و هی به بابای بیچاره نگو : بابا میخوام این کی هم برم . نمیدونی چقدر خوب درس داد . خودت اگه بخونی و چند تا منبع تستی خوب هم بزنی جای اون آقا پر میشه . باور کن خیلی از دانش آموزان پشت کنکوری که من الان باهاشون سر و کار دارم فقط برای این پشت کنکر موندن که پارسال به علت کثرت کلاسها ، شب میرسیدن خونه و اونم خسته و کوفته و وقتی برای مطالعه نبود . برای درسهایی که در اونا پایه ای مشکل داشتی مثل ریاضی و فیزیک و عربی اگه مدرسه تعریفی نداره کلاس برو ولی باهوش باش و احتمال همه چیز رو بده . اساتید گرامی در اوایل برای اینکه هنوز چک و سفته های شما پول نشده خیلی آسه آسه و مفهومی درس میدن و تو لذت میبری ولی هدایی خودت بعد از دو ماه میفهمی که اگه قرار باشه همین جوری درس بدن باید این 3 تا کتاب و مثلا 15 تا بحث 2 سال دیگه هم طول بکشه نه اینکه 9 ماه یا 10 ماه تموم بشه . راستی گفتم ماه به یاد این افتادم که حتما از مدیر آموزشگاه طرح درسهای استاد رو بخواهید تا ببینید که چه برنامه داره که به آزمون آزمکایشی شما میخوره یانه ! و یا اصلا تا کی تا کجا رو میرسه و .... سوال داشتین بگین تا جواب بدم . در پناه حق

 

 


انتخاب رشته ۹۸ انتخاب رشته آزاد ۹۸ انتخاب رشته سراسری ۸۹ برنامه ریزی موفقیت در کنکور از عید تا خرداد ۹۹

نظرات شما عزیزان:

mohade3
ساعت12:23---28 ارديبهشت 1392
سلام ببخشید میخاستم بدونم جطوری میتونم برنامه های درسی شبکه اموزشو دانلود کنم؟ مث درس فیزیک با تدریس اقای سامع.....

مهسا
ساعت11:59---5 فروردين 1392
سلام.من سال سومو رشته م تجربیه هستم و معدل کتبی ترم اولم 19/90شد و در آزمون های قلمچی شرکت میکنم با وجود اینکه درس ها رو خیلی خوب میفهمم و نمراتم همیشه تو کلاس 20 اما تراز آزمونم از 5500 بالاتر نمیره خیلی استرس دارم روزی 5تا 6 ساعت هم درس میخونم میخوام داروسازی بخونم حتما تو تهران لطفا کمکم کنید مرسی

مهسا
ساعت11:57---5 فروردين 1392
سلام.من سال سوم هستم و معدل کتبی ترم اولم 19/90شد و در آزمون های قلمچی شرکت میکنم با وجود اینکه درس ها رو خیلی خوب میفهمم و نمراتم همیشه تو کلاس 20 اما تراز آزمونم از 5500 بالاتر نمیره خیلی استرس دارم روزی 5تا 6 ساعت هم درس میخونم لطفا کمکم کنید مرسی

پانیسا
ساعت0:48---21 اسفند 1390
سلام .رشته من تجربی هست ویک سال پشت کنکور موندم به نظر شما اگه از اسفند بخوام شروع کنم خوندن می تونم دولتی در بیام و دیگه اینکه دربرنامه ریزی درسی خیلی مشکل دارم ومعمولا بهش عمل نمی کنم واز خوندن درسهایی هم که داخلشون مشکل دارم اعصابم خورد میشه وباعث می شه دیگه نخونم وخیلی هم نا امید هستم چون سال قبل در نیومدم دولتی فکر می کنم که نمیشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید به من وبه من در خصوص نا امیدی یکم کمک کنید
پاسخ:سلام به شما . خب بحث ها و حرف هایی که مطرح کردی مفصل هستن و ترجیح اینه که تماس بگیری با جناب افشار عزیزمون صحبت کنی تا بهت بگن که میشه یا ... و در مورد چگونه کار کردن و برنامه ریختن قبلش هم پیامک بده 09358960503


نیایش
ساعت22:09---5 اسفند 1390
امسال سال سومه کنکور شرکت میکنم.حدود تراز:زیست.شیمی.معارف.ادبیات.6500.ول ی ریاضی ..فیزیک.زبان.عربی.حدود درصد10.واسه همین تراز کلم 5500.غلط هم زیاد میزنم.نظر شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.ازمون کانون.


پاسخ:ریاضی از برنامه آزمون فاصله بگیر مثلا میگه 19 برو هندسه فصل های 1 و 2 رو بخون ... شما برو و حد و پیوستگی رو جمع کن . یا بعد از 19 اسفند یکسری جاهای بهتر و روان تر مث لگاریتم و تصاعد و معادله درجه دو و تابع و حد و پیوستگی + فرمول های مثلثات ( نه معادلات مثلثاتی ) رو جمع کن . اینجوری خیلی بهتره . عربی خوب جایی هست رو منصوبات حال و تمییز و منادا و مستثنی و مفعول ها کار کن طبق آزمون و بعدش ترجمه با استفاده از قواعد و نکات ترجمه + حفظ لغات آخر کتاب 3 تا کتاب عربی رو بخون . اینا در مجموع برات بالای 30 درصد رو به همراه داره و اگه از الان بخونی قول میدم که برسی جمش گنی و زبان هم حفظ لغات درس به درس و بعد حل تست رو برنامه آزمون و ی حود وقتی باز کن و خارج از اون هم پیش برو .... رویا آزاد


مائده
ساعت17:10---3 اسفند 1390
سلام من رشته تجربی هستم امسال کنکور دارم



اگه بخواهم از الان که اسفند هست شروع کنم ایا امکان قبول شدن در یک رشته خوب هست
پاسخ:سلام . نمیشه این سوال رو اینجوری پاسخ داد . چون در صورت آزمون و خطا و افت انگیزش و شروع از پله اول و .... اینکار تا حد زیادی امکان پذیر نیست . بهتره در این با خودت سنگات رو وابکنی و بدونی که چی میخوای و چیکار باید بکنی و آیا خودت از عهده اش برمیای که برنامه ای حرفه ای بریزی یا نه ... آیا بازم حسرت گذشته و ترس از آینده رو داری یا نه ...؟ اگر خواستی با استاد در ارتباط باش 09358960503


علیرضا
ساعت12:40---19 مهر 1390
سلام

من امسال کنکور دادم میخوام 91 هم شرکت کنم اما متولد 71/12/17 هستم و اگر فارغ التحصیل بشم باید برم خدمت البته درس نگه داشتم وشبانه هم ثبت نام کردم ولی میخواستم راه های دیگری یادم بدید؟ ازتون خیلی خیلی متشکرم


پاسخ:سلام . طبق اطلاعیه و پروفایل از پاسخ به سوالات خارج از بحث های مشاوره ای تحصیلی معذوریم رویا آزاد


محسن
ساعت12:20---19 مهر 1390
سلام خسته نباشد

من سال چهارم ریاضی هستم . درسهای اختصاصی ام بسیار ضعیف است به جز شیمی نمیدونم چیکار کنم که کنکور91 نتیجهء خوبی بگیرم؟ کمکم کنید خیلی سردرگمم.
پاسخ: سلام باید به هر نحوی ( کتاب . کلاس . مدرسه . جزوات و سی دی های خوب و .... ) درسهای اختصاصی خودتون که زمینه ساز کنکور شماست رو قوی کنید . تا قبل از اون کار کردن حرفه ای برای کنکور نتیجه ای نمیده ... اول باید برگردین و به گذشته و از همون جایی که زوال و ضعف ها شروع شده ، ریسمان رو دست بگیرید و خودتون رو تقویت کنید ... بهترین شیوه شرکت فعال در کلاس ها به خصوص در دروس پایه و همین طور استفاده از سوالات ساده تر مثل نمونه سوالات تشریحی و امتحانی است . همون طور که ضعف حاصل فرآیندی مرحله ای و طولانی مدت هست .... پیشرفت هم حاصل صبر و استقامت و تلاش هست . بالاخره از یه جایی باید شروع کنید و این ضف ها رو تقویت کنید و بهترین فرصت برای این تغییر کنکور است . ... باید بدونید که مثلا در ریاضیات خواندن حد و پیوستگی در صورتی که شما تابع و مثلثات ضعیفی دارین کار صحیحی نیست و بهترین کار شروع از پایه های دخیل و مرتبط مثل حل انواع معادلات و نا معادلات ، درک مجموعه جواب و سپس زوج و مرتب و تابع و بعد از اون روابط مثلثاتی و در آخر حل معادلات مثلثاتی و شروع مبحث حد است و به همین شکل برای هندسه و جبر و گسسته و فیزیک رویا آزاد


نیوشا
ساعت13:46---6 مهر 1390
سلام من بدون کلاس کنکور جطور تست ریاضی و فیزیکمو در حد ÷زشکی بالا بیارم اصلا ممکنه؟
پاسخ:چرا که ممکن نباشه ... ریاضی و فیزیک جزوه خوبی که خودت سر کلاسش بودی داری ؟ اگه داری ...برای فیزیک گاج رو بخر و برای ریاضی هم خیلی سبز و شروع کن . اگه در کتاب فروشی محل شما کتاب دیفرانسیل و ریاضیات پایه گاما جلد زرد رنگ وجود داره اون رو اول بخر و بخون و سپس خیلی سبز . درسته که به ظاهر برای رشته ریاضی باید باشه ولی به مباحث پایه و مشترک بین ریاضی و تجربی پرداخته . مطمئن هستم که اگر گیرش بیاری از خوندنش برای ریاضی لذت میبری و متوجه میشی که ریاضی چقدر لذت بخش هست


zohreh
ساعت18:17---28 شهريور 1390
salam mikhastam beporsam aya vaseye hameye kelasha bayad kelas raft
پاسخ:سلام ببخشید . یه سوال از شما دارم ... ببینید جای کلاس کنکور ورزش نداره ؟! ؟! دوست عزیز اگه برای همه درس ها به کلاس برین براتون کلی جزوه میمونه و حمل اونا از کلاس به اتاق خواب توی خونه چون دیگه اصلا وقت نمیکنی که بری و اونا رو بخونی . کلاس برای دانش آموز حداکثر در 4 درس . اونم به شرط اینکه مدرسه بیشتر از ساعت 12 نگهشون نداره و در هفته به غیر از جمعه دو روز رو کامل تعطیل باشن و ساعت مطالعاتی دانش آموز هم بالا باشه و بتونه از وقت بین کلاس های خودش استفاده کنه مینا عظیمی


مهشید
ساعت22:45---17 شهريور 1390
سلام من عاشق پزشکیم امسال دومین باری بود که کنکور دادم امابازم نشد میخوام 91دوباره کنکور بدم به یه مشاوره ی تلفنی خوب نیاز دارم کمکم کنید نمیخوام دوباره اشتباه کنم
پاسخ:سلام امیدوارم که حالتون خوب باشه . به قول مثلی مصطلح اگر همان کاری رو انجام دهید که در گذشته انجام میدادید به همان نتایجی میرسید که در گذشته به آنها رسیده بودید . امیدوارم که بتونید اشکالات کار تون رو تو این دو سال پیدا کنید و 91 جز قبولی ها باشید و بیش از این در این مقطع نمانید . در مورد مشاوره تلفنی شرمنده هستم . کاری داشتین همین جا در خدمت شما هستیم با تشکر : رویا آزاد


پیمان
ساعت11:09---12 شهريور 1390
سلام

16شهریور امتحان فیزیک1 دارم ت رو خدا کمکم کن مرسی
پاسخ:سلام . از اون حرفها بودا .... خیلی دوست دارم بیام و جای شما امتحان بدم و یه سلامی برسونم به سینماتیک و دینامیک و حرکت دایره ای و نوسان و .... امیدوارم که موفق باشی . دعا می کنیم برای شما


پرنیان
ساعت14:04---8 شهريور 1390
سلام مرسی از وبلاگ خوبتون

اگه میشه میخواستم چند تا کتاب خوب در مورد آموزش فیزیک سال اول و پیش 2 به من معرفی کنین ممنون میشم

با تشکر
پاسخ:سلام فیزیک آموزشی برای پایه من جمله سال اول به صورت مجزا و تفکیکی کم هست و اغلب منابع خوب جامع هستند ولی پیشنهاد من فیزیک 1 نشر الگو هست که البته شما فقط دو فصل آخر اون رو برای کنکور لازم دارین . اگر بیشتر جنبه آموزشی برای شما مد نظر بود به مبتکران متوسل بشید . فیزیک پایه خیلی سبز شامل فیزیک 1 و 2 رو هم نسخه دست نویسش رو دیدم که هنوز چاپ نشده و چیزی خوبیه البته اگر می تونید برای خوندن فیزیک 1 صبر کنید منتظر اون باشید . فیزیک 1 رو میشه گذاشت و هر وقت که دوست داشت خوند چون مبحثی جدا از دیگر بحث های فیزیک هستند و غیر مرتبط با داشتن زمینه ذهنی خاص در فصلی . در مورد پیش 2 به جرات میگم که یکی از معدود جاهایی که میشه از کتاب درسی حمایت کرد همون قسمت پیش 2 فیزیک هست که انصافا خوب کار کرده / پرنیان فیزیک پیش 2 قدری بد فهم هست به قول بچه ها و علتش هم گنگ بودن فضای بحثش هست ولی مطمئن باش که به دلیل ماهیت اعلب حفظی پیش 2 فیزیک کتاب درسی تا حد خوبی کفایت میکنه و برای به چالش کشیدن بیشتر بحث گاج سفید خوب بسط داده و نشر الگو تستهای خوبی داره ولی برای آموزش درسنامه گاج سفید به درد بیشتر میخوره / البته در راستای کتاب .


مهتاب
ساعت16:21---23 تير 1390
سلام می خواستم بدونم من که معدل سومم 16 شده با توجه به اینکه معدل دوم ام 18 بوده وبدترین معدل در طول دوران تحصیلم بوده آیا من باید برای گسسته ودیف وهندسه فیزیک کلاس بروم؟واین که برای کدام این ها کلاس رفتن مهم تره؟در دروس عمومی بین عربی وزبان کدامیک؟
پاسخ:سلام ، در دروسی که ضعف پای های دارین و در اون جهشی میخواهید داشته باشید و منابع موجود و اساتید مدرسه کفایت نمی کنند بهتر است که کلاس برید و البته نه تعداد زیادی . فیزیک و دیف و گسسته کلاس رفتن خوب هست ولی هندسه نه زیاد چون باید استدلال هندسه خود را قوی کنید و کلاس در این راه کمک زیادی نمی کند و در مورد زبان و عذبی مسلما اگر مایلید که یکی را انتخاب کنید ، عربی را انتخاب کنید زیار در سال چهارم این درس وجود ندارد و خود به خود به آن کمتر پرداخته می شود . زبان با روزی 10 لغت از تابستان و زدن 15 تا تست که فکر نکنم با رفع اشکال بیش از سه ربع طول بکشد باعث پیشرفت خوبی می شود


حمید
ساعت19:31---4 تير 1390
واقعا مطلب به درد بخوری بود.
ممنون


صبا طلوعي
ساعت14:34---4 تير 1390
سلام. من سومي هستم و شهرستان زندگي ميكنم.معدل امسال من 18.50 ميشه. مي دونم خراب كردم. ولي مي خوام جبران كنم . هر كاري بگيد ميكنم. تورو خدا راهنمايي كنيد چطوري تابستون رو درس بخونم. من رتبه 2 رقمي ميخوام. و بخاطرش هر كاري ميكنم.
پاسخ:شلام . کلیشه ای حرف نمیزنم معدل 14 و 13و 15 و 17 رتبه تک رقمی شدن . بعد 18.50 !!!!!/////..... گام به گام . تا اخر این هفته مطالب رو دنبال کنید


ladykin
ساعت8:55---4 تير 1390
mamnooooon

ladykin
ساعت8:55---4 تير 1390
mamnooooon

ladykin
ساعت8:55---4 تير 1390
mamnooooon

نیلوفر ذوقی
ساعت19:54---3 تير 1390
نمیدونم مدرسه دولتی برم یا آموزشگاه برم و غیر حضوری بخونم.آخه میگن مدرسه خیلی وقت میگیره.کمکم کنید.سوم ریاضی هستم و معدلم شد 19.96
پاسخ:به نام خدا سلام . خوب واقعا آدم بعضی وقت ها شاخ در میاره که میبینه یا دانش آموز به این خوبی میخواد چه ریسک بزرگی بکنه . نیلوفر شما بهتره و اصلا بگم باید برید مدرسه . غیر حضوری در اکثر مواقع جواب نمیده و شما رو از کورس رقابت با داوطلبان دیگه عقب میندازه . مطمئن باشید درسته مدرسه رفت و آمد داره و وقت گیره ولی بهترین گزینه هست و شک نکنید . مدرسه جایی هست که شما به اون بیش از 10 ساله که عادت کردین . غیر حضوری بکنی خدایی نکرده شاید اسیر و بازیچه آموزشگاه های بی انصاف بشی . مدرسه خوب و تاپ برو که دیگه مشکلی از نظر اساتید نداشته باشی . اگه هم مرسه عادی میری با نهایت 3 درس کلاس کنکور خودت رو تقویت کن . ولی غیر حضوری نکن . بچه ها اول فکر می کنند که وقت کم دارن این یکسال رو ، لی بعد میبینند که نه حس و حال کم دارن . غیر حضوری در 90 درصد مواقع یه آفت تلقی میشه . به تبلیغات کلاسهای 4 ترمی آموزشگاه ها و ترویج غیر حضوری توسط اونا توجه نکن . اصلا بگو ببینم کدوم 10 نفر اول کنکو تا به حال غیر حضوری گرفتن پیش دانشگاهی رو .... ؟ تازه شاید معدل پیش اونجور که بوش میاد بخواد که 10 درصدی هم تاثیر داشته باشه ، اونوقت تمام غیر حضوری ها ضرر می کنند


ladykin 
ساعت13:27---2 تير 1390
salam man too site forsat barabar soal porside boodam shoma b dadid.mamnoon man ham dakhel ham kharejo konkoorasho zadam alan chika konam zaban ba shimim taghviat she? mamnoon azatoon

پاسخ:پاسخ:سلام منابع تست تالیفی مثل کیف قرمز میتونه خوب باشه . البته اگه هنوز تستی دیگه وجود نداشته باشه که نزدی ! درشیمی سعی کن تمام واکنش های کتاب رو حفظ کنی و رو نقاط حفظی شیمی مثل فصل 3 شیمی 3 و اوایل فصل یک شیمی 3 و پیش 1 . برای درس زبان هم یه مجموعه تست زبان جامع بذار جلوت و قبل از پاسخ به سوالات اول بگرد و معنی تمام لغات رو پیدا کن و اونایی که برات جدیده و بلد نیستی رو یاد بگیر و سپس که همه لغات رو یادگرفتی برو به سراغ تست زدت از مجموعه . اغلب وقت ها داوطلب از روی مصداق سوال و کلمات پس و پیش در سوال میتونه به سوال زبان چواب بده وگرنه معنی دقیق گزینه ها رو بلد نیست یا تو اونا شک داره و همین قضیه باعث میشه که در تستهایی که خیلی حرفه ای و گزینه ها با معانی دوم خود و مشابه هم طرح شدند داوطلب در دام بیفته .


sania
ساعت11:25---1 تير 1390
ممنون ازمطلبتون
پاسخ:ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: